معرفی فیلم: « نمایش ترومن »

معرفی فیلم: « نمایش ترومن »

پنج شنبه 6 دی 1397
3:2
مجید یاری

خلاصه داستان:
ترومن بربنک (جیم کری) بی آن که بداند  ستاره ی یک سریال تلویزیونی بیست و چهار  ساعته است که‏ زندگی‏اش هر روز از استودیویی بزرگ و غول‏پیکر(شهر سی هون) پخش می‏شود. ،صدها نفر دیگر از اهالی شهرک‏ از جمله مادر و همسرش،همگی بازیگرانی هستند که توسط کریستف (ادهریس) کارگردان این برنامه ی او را محاصره کرده اند.
ترومن بتدریج به وقایعی که اطراف او رخ میدهد حساس میشود و سعی می کند حقیقت را کشف کند.


یادداشت کوتاه:
نمایش ترومن اثری هوشمندانه و لایه دارست. در یک نگاه کلی این اثر را می توان نتیجه ی تفکری انتقادی دانست نسبت به جهان امروز  که در تارهای نامرئی اما در هم تنیده ی رسانه ها گرفتار شده و  قدرت های رسانه ای برای انسان ها واقعیت سازی و رویا پردازی می کنند.
موسیقی  مینی مالیستی و تاثیر گذار فیلیپ گلاس در القاء فضاهای حسی فیلم بسیار پراهمیت است.

درنگاهی دیگر نمایش ترومن به آرمانگرائی می پردازد و ترومن باربنک ف کاراکتر اصلی فیلم نماد انسانی میشود آرمانگرا که میل به کشف حقیقت دارد اما نزدیک شدن به حقیقت هزینه د ارد و آیا ترمن حاضر به تحمل این تلخی ها و سختی ها خواهد بود؟


از یک منظر دیگر که بیشتر تماشاچی غربی ممکن است نسبت به آن دلمشغولی پیدا کند رابطه ی مذهب و اومانیسم است که این اثر از این زوایه و با توجه به دیالوگ نهائی بین ترومن(بازیگر) و کریستف(کارگردان ) رابطه ی انسان غربی نسبت به دین  می تواند تداعی شود. هرچند تاریکی آن سوی در خروجی استودیو نیز حرف ها و حدیث هائی دارد و می تواتند ناقض خوش باوری اومانسیت ها باشد(ار کجا معلوم واقعیت بیرون از استودیو بهتر و قابل اعتماد تر باشد؟).
نکته ای که جاد ارد به آن توجه شود نقش کلیدی فیلمنامه و هوشمندی اندر نیکول، فیلمنامه نویس این اثر سینمائی است.

از : بیژن کیا

 

پخش تریلر فیلم

 

پوستر اصلی فیلم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: فیلم پلاس
این وبلاگ جهت پروژه ای دانشگاهی تاسیس شده و فعالیت آن در حیطه علم روابط عمومی و رسانه است. مطالب اینجا جنبه آکادمیک خواهد داشت. شاید هم یادداشت های شخصی بذارم، معرفی کتاب، سینما و ...
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روابط عمومی و سواد رسانه ای است. || طراح قالب avazak.ir